افزایش فروش و سود قطعا هدف اصلی هر کسب و کاری از همان ابتدای تاسیس است، . قطعا مسئله ای که موجب توسعه پایدار سازمان های تجاری شده دلیلی غیر از این موضوع نمی تواند باشد.
یکی از مشکلاتی که تقریبا تمام شرکت ها و کسب و کار های ایرانی در وضعیت فعلی برای مشکل افزایش فروش با آن مواجه هستند پایین بودن نمودار و مقدار فروش نسبت به پتانسیل و ظرفیتی که برای تولید دارند است. که خود این عامل یک تابعی است از مجموعه فاکتور های مختلف، از فروش تا بازاریابی و اقدام صحیح در این وضعیت در مرحله اول یافتن مشکل است مثلا به دلیل نداشتن گارانتی یا بالا بودن هزینه تولید قیمت محصول نسبت به محصولات مشابه بالا است در نتیجه ما باید با بکارگیری یک راهکار مناسب این مشکل را حل کنیم . و در مرحله دوم
هر کدام از شرکت ها استراتژی و برنامه های راهبردی خود را برای موضوع افزایش فروش بکار می برند و از هیچ راهی حتی تقلید و یا کپی برداری ایده های رقبا هم در جهت به جهت حداکثر رساندن فروش خود دریغ نمی کنند.
اما ما شاهد هستیم که همیشه بکارگیری هر استراتژی در موضوع بازاریابی، نه تنها نخواهد توانست که منجر به افزایش فروش برای سازمان شود بلکه بعضا نتیجه عکس داده و فقط باعث تلفن شدن وقت و هزینه سازمان شما می شود.
ضمنا اگر میزان فروش شما کم است، قطعا می توان گفت با بکارگیری دو فاکتور بسیار مهم و تاثیر گذار واقف شدن به علوم مربوطه و بکارگیری اصول روانشناسی می توان به میزان فروش دلخواه رسید
در زیر مواردی را مطرح کردیم که هر کدام از آن ها ممکن است گره گشای یک کسب و کار اینترنتی یا کسب و کار سنتی باشد و با بهبود هر کدام از این عوامل قطعا شاهد افزایش فروش کمپانی خود خواهید بود.
چگونه می توانیم فروش مان را در مدت کوتاهی افزایش دهیم؟
۱- دو عامل مهم در انجام فرآیند خرید تمایل به سود و ترس از ضرر است
باید به مشتری در این مورد حق بدهید، آیا واقعا شما وقتی قصد خرید دارید دنبال سود نیستید؟ آیا نمی ترسید از اینکه به واسطه آن معامله متحمل ضرر شوید؟
قطعا در فرآیند خرید هم مشتری همچین دیدگاهی در خرید با شما خواهد شد. بنابراین سعی کنید مشتری را درک کنید.
۲- مشتری اصلا فکر نمی کند محصول تان چیست، او به کارایی محصول برای خود فکر می کند
باید به این باور برسید در یک جلسه مشاوره هرچقدر هم از مزیت این محصول بگویید به جرات می توان گفت هیچ تفاوتی در تصمیم نهایی مشتری ایجاد نخواهد کرد. چون مشتری فقط به کارایی و فایده ای که آن محصول برای او ایجاد می کند فکر می کند، او می خواهد بفهم با صرف آن هزینه (که همان بهای کالا باشد) تا چه اندازه برای خود فایده ایجاد خواهد کرد.
۳- قطعا مردم با احساسات خود تصمیم می گیرند و با منطق شان احساسات را توجیه خواهند کرد!
همیشه یادتان باشد برای افراد احساسات شرط اول است. و افراد برای دل خودشان حاضرند هزینه های غیر ضروری انجام بدهند مثلا این موضوع در رابطه با بازاریابی نوستالوژیک کاملا صدق می کند.
آیا واقعا اگر این آب پاش نوستالوژیک را ببینید حتی اگر قیمت آن غیر معقول باشد. فورا روی دکمه خرید کلیک نمی کنید؟
۴- اولویت مردم برای خرید دلایل خودشان است نه شما
مشتری اصلا به دلایل شما توجه نمی کند، فردی که می خواهد یک یخچال بخرد فقط به فکر تامین راحتی خود است.
۵- بعد از قرار ملاقات شک نکنید مشتری شما را فراموش می کند
متاسفانه خیلی ها فکر می کنند که کاملا مشتری را توجیح کرده اند و در روز های آینده فرد برای خرید به آن ها مراجعه می کند در صورتی که این طرز تفکر کاملا غلط و منسوخ شده است. چون شما تبلیغات هدفمند رقیب هایتان را در نظر نگرفته اید.
۶- مشتری از کسی خرید می کند که علاوه بر حس دوستی منافع اش را در نظر بگیرد
فقط به فکر منافع خود نباشید، مشتری کاملا می فهمد، قطعا این دیدگاه برای شما بارها در خرید های تان پیش آمده است که تنها هدف فروشنده فقط انداختن جنسش به شما است! و چقدر طول کشید که این موضوع را بفهمید؟ مشتریان شما هم همینطور فکر می کنند.
۷- هیچوقت توقع پیگیری از طرف مشتری را نداشته باشید
همانطور که گفته شد. باید در محاسبات تان تبلیغات رقبا را در نظر بگیرید.
۸- نه گفتن به شما به معنی این نیست که قصد خرید ندارد
ممکن است توضیحات شما متشری را قانع نکرده باشید. بعد از شنیدن پاسخ نه بیخیال ماجرا نشوید چون بنابر یک تحقیق ۲۰% فروش ها در پیگیری پنجم رخ می دهد. ببینید مشتری از کجا کار ناراضی است، آن عامل را برطرف کنید و سعی کنید او را متقاعد کنید.
۹- داشتن مشتریان ثابت، فروش تان را دگرگون می کند
اگر مشتریان ثابت داشته باشید مهمترین مزیتی که برای شما ایجاد می کند این است که اگر هر کالای جدید که آورده اید یا اگر تخفیفی برای یک مناسبت خاص در نظر دارید با یک اطلاع رسانی فروش میلیونی ایجاد می کنید!
۱۰- هدف تان فقط معرفی محصول نباشد
همیشه منافع مشتری را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که اگر مشتری به این باور برسد که شما او را درک می کنید قطعا این عامل خود به خود منجر به فروش خواهد شد.
نوشته راهکار های تضمینی برای افزایش فروش کسب و کار شما اولین بار در رای وب. پدیدار شد.